Audyt ppoż.
Komu audyt jest potrzebny?
Audyt przeciwpożarowy ma dostarczyć właścicielowi, zarządcy bądź użytkownikowi obiektu, informacji na ile obiekt jest przystosowany do wymagań ochrony przeciwpożarowej.
Taka analiza pozwoli administratorowi obiektu, czy zarządcy na uniknięcie ewentualnych konsekwencji wynikających z kontroli uprawnionych organów (np. Straży Pożarnej, Prokuratury czy Inspekcji Pracy).
Zakres audytu:
W ramach audytu ppoż. poszukujemy odpowiedzi na kilka podstawowych pytań.
- Jak obiekt jest praktycznie przygotowany do ewakuacji w razie pożaru lub innego zagrożenia?
- Czy obiekt jest wyposażony we właściwe urządzenia przeciwpożarowe?
- Czy obiekt spełnia wymagania zgodnie z wymogami ochrony przeciwpożarowej np. właściwe oznakowania obiektu w znaki ochrony przeciwpożarowej zgodnie z Polską Normą (PN)?
- Jakie istnieją w firmie procedury postępowania na wypadek pożaru i innego zagrożenia w obiekcie i czy pracownicy znają je i wiedzą co zrobić w razie potrzeby?
- Jakie dokumentacje ppoż. posiada Zleceniodawca i czy są one aktualizowane zgodnie z przepisami (np. Instrukcja Bezpieczeństwa Pożarowego)?
- Jak wygląda od strony praktycznej przygotowanie obiektu do gaszenia pożaru np. zaopatrzenie w wodę do zewnętrznego gaszenia, stan dróg pożarowych i bram wjazdowych?
Raport z audytu
Obsługa firm w zakresie ppoż. ma na celu między innymi dostarczenie informacji, które są niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom i ochrony mienia. Dlatego też z audytu sporządzany jest raport. Dzięki niemu pracodawca ma możliwość podjęcia decyzji w zakresie zabezpieczenia obiektu i ludzi (w tym pracowników) przed ewentualnym zagrożeniem. Zapraszamy też na szkolenia przeciwpożarowe.
Tylko Twoja odpowiedzialna postawa może ochronić innych przed nieszczęściami! Nie lekceważ życia innych i swojego.